"Поради батькам першокласника"

_____________________________________________

ДОБІРКА ПСИХОЛОГО-ПЕДАГОГІЧНИХ ПОРАД ДЛЯ БАТЬКІВ ПЕРШОКЛАСНИКІВ
 
        Зваживши всі основні фактори розвитку повноцінної, цілісної особистості, формування адекватної рефлексії дошкільника, аналізуючи досвід власних досліджень, враховуючи показники фізичного та психічного розвитку дошкільнят, з метою забезпечення психологічного здоров’я, запобігання розладів нервової системи радимо послуговуватися в роботі з дітьми такими принципами.
 
Для підтримання пізнавальної активності:
• заохочувати всі зусилля дитини, а саме її бажання пізнавати нове;
важливо відповідати на всі запитання дитини, займатися з нею тим, що їй подобається;
уникати стереотипів та шаблонів у роботі, розвивати творчість вихованців.
 
 
З метою запобігання формування негативного образу “ Я “ дитини бажано:
уникати негативних оцінок дитини, результатів її діяльності;
порівнювати результати роботи дитини тільки з її власними досягненнями, а не з досягненнями інших дітей;
не смикати дитину щохвилини, не говорити їй про її недоліки, не пригнічувати ініціативу дитини;
кожна дитина в процесі виховання, спілкування з вихователем, вчителем, батьками має почуватися захищеною.
 
 
Орієнтація на позитивний контакт з дитиною:
любити дітей;
знайти золоту середину між періодичними перебуванням малюка наодинці з собою і спілкуванням з дорослими;
кожна дитина потребує любові і теплоти почуттів для повноцінного особистісного розвитку.
 
 
Орієнтація на індивідуальність дитини:
психологічне здоров’я дитини – її бажання бути “ всим, чим вона може”;
розвиток свого потенціалу через самоактуалізацію, знаходження правильного уявлення про самого (саму) себе.
 
Уникайте авторитарного стилю у вихованні дітей!
Уникайте прямого тиску на дитину.
 
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
 
ПАМ’ЯТКА БАТЬКАМ
ПЕРШОКЛАСНИКІВ
 
Від п’ятилітньої дитини до мене
тільки крок, від новонародженої
до п’ятилітньої – величезна відстань.
Л.Толстой
 
 
        Любіть дитину. Не забувайте про тілесний контакт з нею.
        Знаходьте радість у спілкуванні з дитиною. Визначіть для неї місце в сім’ї.
 
• Нехай не буде жодного дня без прочитаної книжки.
 
Розмовляйте з дитиною, розвивайте її мову.
 
Цікавтеся справами і проблемами дитини.
 
Дозволяйте дитині малювати, розфарбовувати.
 
Відвідуйте театри, організовуйте сімейні екскурсії містом.
 
Надавайте перевагу повноцінному харчуванню дитини, а не розкішному одягу.
 
Обмежте перегляд телепередач, ігри на комп’ютері до 30 хв.
 
Привчайте дітей до самообслуговування, формуйте трудові навички і любов до праці.
 
Не робіть із дитини лише споживача, хай вона буде рівноцінним членом сім’ї зі своїми правами і обов’язками.
 
        Пам’ятайте, що діти – не просто продовжувачі ваших вмінь, знань, здібностей . Кожна дитина має право на реалізацію своїх потенційних можливостей і на власну долю.
 
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
 
П Р А В И Л А
ДЛЯ
П Е Р Ш О К Л А С Н И К І В
 
 
1.    Не забирай чужого, але й не все своє віддавай.
 
2.    Попросили – дай, намагаються відібрати – старайся захищатися.
 
3.    Не ображайся без причини.
 
4.    Сам ні до кого не приставай.
 
5.    Коли кличуть гратися – йди, не кличуть – попроси, цього соромитися не слід.
 
6.    Грайся чесно, а якщо керуєш грою – не ображай інших.
 
7.    Не дражнися, не хникай, не вимагай нічого. Ніколи двічі не проси. Не будь ябедою.
 
8.    Через оцінку не плач, з учителями не сперечайся і не ображайся. Робити уроки потрібно завжди, тоді й оцінки будуть гарні.
 
9.    Не будь ніколи замазурою – таких не люблять.
 
10.  Частіше кажи: давай дружити, давай разом гуляти. І завжди в тебе будуть друзі.